Merkstrategie & rebranding voor LTA Energy

Transformatie als kompas:

van een misplaatste uitstraling naar een merk dat communiceert en groei mogelijk maakt.

De behoefte: professionelere uitstraling

LTA Energy stond op een kruispunt. Ze kregen vanuit de markt de feedback dat hun uitstraling niet professioneel genoeg was. Samen met Buro Social zocht Peprrz naar een merk dat de ziel en de kracht van LTA zichtbaar maakt voor hun doelgroepen.

Het fundament: strategie die deuren opent

In een intensieve, creatieve brainstorm sessie creëerden we een missie, visie, kernwaarden en bespraken we de positionering van dat moment. Hierop volgde Het Fundament van LTA. Deze bevatte een nieuwe positionering in lijn met de missie, visie en kernwaarden. De basis voor een oprecht merk.

De vorm: een herkenbare visuele identiteit

Vanuit dit fundament creëerde Peprrz een visuele identiteit die LTA’s essentie verbeeldt: krachtig, herkenbaar en toekomstgericht.  Elk onderdeel, beeld, kleur, typografie, en toon draagt het vernieuwde verhaal.

De transformatie: lancering & activatie

De lancering was geen eindpunt, maar het begin van een nieuwe werkelijkheid. In teamverband met Buro Social en Hans Uffen brachten we het merk tot leven in alle uitingen en touchpoints, zodat de markt de verandering direct kon voelen.

Merkstrategie
Rebranding
Visuele identiteit
Art-direction
Illustratie

Resultaat:
focus, herkenning en groei

Consistente merkbeleving over alle kanalen
Duidelijke positionering en herkenbaarheid
Betere aansluiting op doelgroep(en)
Basis voor duurzame groei

Team:
Peprrz, Buro Social, Hans Uffen

Want the best recipe of spices to ignite power of your brand too?
Peprrz zorgt voor een unieke positionering in de markt.

Ontketen de
kracht van je
merk.
| PEPRRZ | Kraneweg 72 | 9718 JV | Groningen | ASN Bank. NL77 ASNB 0267 1845 30 | kvk nr. 02083205 | BTW-id. NL001441203B86 |