DWPK (Dé Warmtepompkelder) kwam bij Peprrz en Buro Social met een vernieuwend en duurzaam concept: een innovatief alternatief voor het verwarmen met gas. De uitdaging: dit technische idee omzetten in een krachtig merk.
Het doel was helder: een compleet nieuw merk opbouwen vanuit strategie en storytelling, zodat DWPK met vertrouwen en overtuiging de markt kon betreden.
In een strategische brainstormsessie werkten we samen aan missie, visie, kernwaarden, doelgroepen en positionering. Op basis daarvan ontstond Het Fundament, de strategische blauwdruk van het merk. Hieruit volgde Het Plan: de route naar marktintroductie, ondersteund door een sterke visuele identiteit.
Peprrz creëerde een toegankelijke en duurzame visuele identiteit, gericht op samenwerking en vertrouwen. De uitstraling sluit aan bij de ambitie van DWPK om samen met overheden, gemeenten en bedrijven Nederland van het gas af te helpen, sociaal, toekomstgericht en herkenbaar.
De lancering markeerde de start van een nieuw tijdperk: een innovatief product met een merk dat staat voor kracht en groei. Ook na de lancering blijft Peprrz betrokken bij de ontwikkeling van offline uitingen en merkactivatie.
Team:
Peprrz, Buro Social, Hans Uffen